segunda-feira, 26 de abril de 2010

zohar (O trabalho na “noite” é crucial/The work at “night” is crucial)

The Zohar, Chapter “BaHar (On Mount Sinai),” Item 3: At midnight, a northern wind awakens and a flame of fire comes out of the lower altar, Malchut. Then the gates open and low Dinim, Dinim de Nukva, gather in their holes and that flame walks and wanders, and the gates of the Garden of Eden open. Finally, that flame reaches and divides into several sides of the world and enters under the wings of that rooster, and it calls.

The most special corrections are performed in the state called “night” when a person feels darkness, lack of strength or interest, when spirituality does not attract him much, he is tired, he wants to forget everything and fall asleep, and he is fed up with everything – in short, when he does not feel the importance of the spiritual goal.
The work at “night” is crucial. It is written that King David “got up” at “midnight” and took upon himself the “northern wind,” the great restricting powers of overcoming and correcting egoism (“Gevurot” and “Dinim“). Precisely using these unpleasant “northern” powers he “played the harp” and in this way he welcomed “dawn,” which is the manifestation of the Light in the soul.
During all the work at “night” he was bringing himself to the state where he was turning the very desires (Kelim) in which he sensed darkness, lack of power, and separation from the Creator; he “cried and screamed” into desires or “vessels” for the Light. That brought about “morning.”
In spirituality, there is no morning, evening, or afternoon. We perceive the entire reality within our desire. This is why we reveal the “Light” in our corrected desire which formerly was dark and empty. Then the Light of Hassadim shines in it, and this is called “day.” When the Light of Hassadim cannot shine, meaning we don’t have the intention to bestow, it is called “night.”


No Zohar, o capítulo “Bahar (No Monte Sinai),” Item 3: À meia-noite, um vento do norte desperta uma chama de fogo que sai da parte inferior do altar, Malchut. Então as portas abrem e o Dinim inferior, Dinim de Nukva, reúnem-se em seus buracos e a chama anda e vagueia, e as portas do Jardim do Eden se abrem. Finalmente, a chama chega e se divide em várias partes no mundo e entra debaixo das asas do galo e grita.

As correções mais especiais são realizadas no estado chamado de “noite”, quando uma pessoa sente a escuridão, a falta de força ou de interesse, quando a espiritualidade não a atrai, está cansada, quer esquecer tudo e dormir, além de estar satisfeita com tudo – em suma – quando essa pessoa não sente a importância da meta espiritual.
O trabalho na “noite” é crucial. Está escrito que o rei David “levantou” a “meia-noite” e tomou para si o “vento norte”, as grandes potências restrição de superar e corrigir o egoísmo (”Gevurot” e “Dinim”). Precisamente usando esses desagradáveis poderes do “norte” ele “tocava harpa” e, desta forma ele recebeu “Dawn”, que é a manifestação da luz na alma.
Durante todo o trabalho na “noite” ele estava se trazendo para o estado onde ele estava transformando os desejos muito (Kelim) nos quais ele sentiu a escuridão, a falta de energia, e a separação do Criador, ele gritou e gritou “em desejos ou” navios “para a Luz que trouxe a “manhã”.
Na espiritualidade, não há dia, noite ou à tarde. Percebe-se toda a realidade dentro do nosso desejo. É por isso que revela a “Luz” em nosso desejo de corrigir o que anteriormente era escuro e vazio. Então a luz da Hassadim brilha, e isso é chamado de “dia.” Quando a luz de Hassadim não pode brilhar, ou seja, não temos a intenção de conceder, ela é chamada de “noite”

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